Mrs.Suho



 Love(s) Me ♥




Ujian. #1
Wednesday, June 19, 2013 | 6/19/2013 08:38:00 PM | 0 Ask
In the name of Allah,the Most Gracious and the Most Merciful.
Assalamualaikum Warrahmatullahi Wabarakatuh.

Hai semua. Today qira nak bercerita tentang ujian. Ujian ada bermacam-macam jenis. Salah satunya qira nak sentuh ialah ujian Allah swt. Ujian Allah ni pun ada macam-macam. Ujian yang ingin qira titikberatkan di sini untuk kali ni ialah Penyakit. :)

Penyakit. Sakit. Apabila Allah beri ujian kepada kita,maka Allah jua lah tempat kita mohon doa untuk sembuh. Pasti ada hikmah di sebalik penyakit atau sakit yang diberikan. Betul tak? :)

Jadi ayuhlah kita bersyukur dan sentiasa berdoa kepada Allah swt kerana memberikan kita sesuatu penyakit itu. Mungkin dengan hadirnya penyakit itu kita akan lebih dekat dengan Dia. SubhanAllah. 
Mungkin juga dengan penyakit yang diberikan kita akan sedar dosa-dosa lalu kita dan bertaubat. Perancangan Allah itu paling baik kan?

Anyway, qira nak bagi tips elakkan penyakit sikit kat sini ^_^

1.Banyakkan minum air kosong.
2.Rehat secukupnya.
3.Jangan terlalu stress.
4.Jangan tinggal solat 5 waktu.
5.Sentiasa bersabar dan meneruskan  rawatan dengan sempurna jika penyakit itu serius.
6.Makan makanan seimbang.
7.Pastikan badan anda sentiasa sihat dan kuat.
8.Banyakkan bersenam.

Jadi sayang sekalian,kalau awak sakit seperti demam,jangan lemah. Bangkitlah. Allah sedang menggugurkan dosa kecilmu. AllahuAkbar. Teruskan usaha untuk menjadi muslim yang sihat dan gembira. Jangan sedih dengan penyakit anda. Ingatlah kita masih ada ahli keluarga dan orang-orang tersayang yang mampu memberi kita semangat untuk hidup.Jangan rasakan penyakit awak itu satu beban untuk awak tapi bersyukurlah kerana awak dapat penyakit itu. Bersyukurlah because Allah loves you ;')

*ShortEntry
*Semoga bermanfaat.

Assalamualaikum Warrahmatullahi Wabarakatuh.
Amin.